Baner głowny strony UG GORZYCE Strona ministerstwa
Normalna wielkość czcionki
Średnia czcionka
Duża czcionka
Kontrast 2
    Urząd Stanu Cywilnego
 
Kategoria Urząd Stanu Cywilnego
Nazwa pozycji Rejestracja zgonu
Opłaty skarbowe
Nie pobiera się.
Podstawa prawna
Art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r., Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 1986 r., Nr 36, poz. 180 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Gorzyce, ul.Sandomierska 75, I piętro pok. nr. 15, Pani Maria Warzycka.
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje

     Wymagane dokumenty:

  1.  Karta zgonu wydana przez placówkę służby zdrowia
  2. Dokument tożsamości osoby zmarłej
  3. Książeczka wojskowa osoby zmarłej
  4. Do wglądu:                    

                        - dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon

                        - dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej

     5.     Akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania). 

      

         Uwagi:

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego
  • najbliższi krewni lub powinowaci
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.

W przypadku gdy okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prowadzonego przez organ państwowy, podstawą sporządzenia aktu zgonu będzie zgłoszenie tego organu, względnie stosowne zaświadczenie.

Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania Prokuratury należy dodatkowo przedłożyć zezwolenie na pochowanie zwłok.

 
  Ilość odwiedzin: 2014487