Art. 64 - 67 ustawy z dnia 29 września 1986 r., Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 1986 r., Nr 36, poz. 180 z późn. zm.).
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Gorzyce, ul.Sandomierska 75, I piętro pok. nr. 15, Pani Maria Warzycka.
Termin załatwienia
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje
Wymagane dokumenty:
Karta zgonu wydana przez placówkę służby zdrowia
Dokument tożsamości osoby zmarłej
Książeczka wojskowa osoby zmarłej
Do wglądu:
- dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon
- dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
5. Akt urodzenia i akt małżeństwa osoby zmarłej (w przypadku posiadania).
Uwagi:
Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
małżonek lub dzieci zmarłego
najbliższi krewni lub powinowaci
osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon.
W przypadku gdy okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prowadzonego przez organ państwowy, podstawą sporządzenia aktu zgonu będzie zgłoszenie tego organu, względnie stosowne zaświadczenie.
Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania Prokuratury należy dodatkowo przedłożyć zezwolenie na pochowanie zwłok.