Ustawa
z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (tj. Dz.U.2020.332 z późn.zm)
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Gminy Gorzyce, ul Sandomierska 75, I piętro, pok. nr 20 ,tel.(15) 8362 075 wew.19
Termin załatwienia
Wydanie dowodu osobistego następuje nie później niż w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać przedłużony,o czym należy zawiadomić wnioskodawcę.
Tryb odwoławczy
WYMAGANE DOKUMENTY DO ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wnioseko wydanie dowodu osobistego składa osoba posiadająca pełną zdolność do
czynności prawnych.
W
imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnychlub posiadającej ograniczoną zdolność do
czynności prawnychubiegającej się o
wydanie dowodu osobistegowniosek składa
rodzic, opiekun prawnylub kurator.
Do wniosku o wydanie dowodu osobistego
dołącza się aktualną fotografię o wymiarach 35 x 45 mmwykonaną w taki sposób aby twarz osoby
fotografowanej była skierowanaprosto w
obiektyw aparatu ( en face) na białym tle.
Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z
zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją
w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny.W takim przypadku do wniosku załącza się
zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w
RzeczypospolitejPolskiej.
Dodatkowe informacje
SPOSÓB I TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Dowód
osobisty wydaje się na wniosek. Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się
w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się w formiepisemnej lub w formie dokumentu
elektronicznego na zasadach określonych w ustawie a dnia 17 lutego 2005 r. o
informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie
urzędu gminy, w którym został złożony wniosek. Odbiór dowodu osobistego
potwierdza się naformularzu odbioru
dowodu osobistego.