Rejestracja zgonu
Podstawa prawna: art. 92-95 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 ze zm).
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.
Karta zgonu wydana przez służbę zdrowia.
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Do wglądu:
? dokument stwierdzający tożsamość osoby zgłaszającej zgon,
? dokument stwierdzający tożsamość współmałżonka osoby zmarłej
2. Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania Prokuratury należy dodatkowo przedłożyć zezwolenie na pochowanie zwłok.
OPŁATY:
Brak
TERMIN
ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
JEDNOSTKA
ODPOWIEDZIALNA:
Urząd Stanu Cywilnego (USC).
TRYB
ODWOŁAWCZY:
Brak
UWAGI:
1.
Zgłoszenia zgonu może dokonać najbliższa pozostała rodzina osoby zmarłej, a
mianowicie:
- pozostały małżonek(ka);
- krewni zstępni;
- krewni wstępni;
- krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa;
- powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
2. Po rejestracji zgonu wydawany jest 1 odpis skrócony aktu zgonu
Rejestracji zgonu dokonuje się w USC Gorzyce w pokoju nr 15 tel. 15 8362 075 wew. 16
Pani Barbara Babiec-Wziątek