Referat zajmuję się finansami Gminy.
Do działań Referatu Finansowo- Księgowego należy: 1)przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej oraz absolutorium dla Wójta, 2)przygotowywanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta w sprawie zmian w budżecie, 3)udzielanie pomocy Wójtowi w wykonywaniu budżetu Gminy, 4)zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu, 5)uruchomienie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy, 6)przygotowanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości, 7)sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych, 8)prowadzenie ewidencji środków trwałych, 9)prowadzenie ksiąg rachunkowych, 10)prowadzenie spraw płacowych i rozliczeniowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, Urzędem Skarbowym i PFRON, 11)rozliczanie inwentaryzacji, 12)dokonywanie wyceny aktów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, 13)przygotowywanie sprawozdań finansowych, 14)dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, 15)księgowanie zadań inwestycyjnych, 16)dokonywanie rozliczeń sołtysów z inkasa zobowiązań pieniężnych i innych zobowiązań podatkowych, 17)prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów oraz dokonywanie wymiaru podatku i opłat, 18)prowadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, 19)ewidencjonowanie opłat z tytułu oddania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, dzierżawy, czynszów za lokale, 20)podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego, 21)prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych, 22)przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, 23)prowadzenie spraw związanych z pomocą publiczną dla przedsiębiorców, 24)prowadzenie spraw związanych ze zwrotem akcyzy producentom rolnych, 25)prowadzenie spraw w zakresie podatku VAT, 23)ubezpieczenie społeczne i zdrowotne za niektóre osoby pobierające świadczenia pielęgnacyjne, specjalny zasiłek opiekuńczy albo zasiłek dla opiekuna oraz sporządzania dokumentacji do w/w składek, 24)sporządzanie sprawozdań finansowych i rozliczeń otrzymanej dotacji na realizację zadania zleconego związanego z obsługą i wypłatą świadczeń rodzinnych i świadczenia wychowawczego, 25)realizacja zadań gminy w zakresie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a w szczególności dotyczącej wniosku o wpis do Centralnej Ewidencji I Informacji Działalności Gospodarczej.